ارمنستان: احتمال جنگ با آذربایجان بسیار بالاست

۰۶ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۹ کد : ۱۹۷۸۱۰۴ سرخط اخبار

نخست‌وزیر ارمنستان جنگ با جمهوری آذربایجان را بسیار محتمل برشمرد و از روسیه خواست تا با اهرم‌های خود مانع از بروز درگیری در منطقه شود.

به گزارش  فارس، نخست وزیر جمهوری ارمنستان احتمال جنگ با همسایه خود جمهوری آذربایجان را بالا برشمرد.

به نوشته خبرگزاری «آرکا» «نیکل پاشینیان» در نشست خبری اظهار داشت: «درحال حاضر در منطقه ما وضعیت بسیار وخیم است. منظورم سیاست تهاجمی جمهوری آذربایجان است و احتمال جنگ نیز بسیار بالاست. من گفته بودم که باید برای جنگ آماده باشیم، اما این را هم گفته بودم که من، همه ارامنه و همه در ارمنستان مطمئن هستیم که روسیه با هر وسیله‌ای از تشدید خشونت جدید در منطقه و حمله آذربایجان به ارمنستان و قره باغ جلوگیری می‌کند.»

وی با ذکر اهرم‌های مسکو برای اجتناب از جنگ بین دو کشور همسایه ادامه داد: «باور نمی‌کنم که روس‌ها از ابزار‌های خود برای جلوگیری از بروز جنگ استفاده نکنند.»

نخست وزیر ارمنستان در ادامه با خودداری از جزئیات مذاکرات با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بابت فروش تسلیحات نظامی به باکو گفت: «تحریم تسلیحاتی یک بحث دیگر است و ما این بحث را نه تنها با روسیه بلکه با بلاروس و دیگر شرکایمان در سازمان پیمان امنیت جمعی ادامه می‌دهیم، زیرا ما عضو این پیمان هستیم.»

وی در این مصاحبه از حضور داوطلبانه فرزند خود در ارتش و حضور در جبهه قره‌باغ خبر داد.

چندی قبل وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ضمن هشدار به جمهوری ارمنستان، خواهان حل و فصل سریع تنش ارضی بابت موضوع قره‌باغ شد.

ژنرال «ذاکر حسن‌اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در نشستی با حضور مقام‌های بلند پایه نظامی این کشور درباره ماجرای قره باغ نیز اظهار داشت: «برای این درگیری باید در اسرع وقت راه حل مناسبی مطابق با معیار‌ها و حقوق بین المللی پیدا شود. در غیر این صورت، دشمن اراده و وطن پرستی مردم آذربایجان و همچنین قدرت سلاح ارتش ما را حس می‌کند.»

نبرد ناگورنو –قره باغ در سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی است و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صد‌ها کشته و مجروح برجا گذاشته است.

کلید واژه ها: ارمنستان و آذربایجان


( ۴ )

نظر شما :

عادل چایچیان ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۰
لطفا از سیاست های تورک ستیزانه خود دست بردارید و با احساسات 40 میلیون تورک ایرانی بازی نکنید.