راه آهن ایران - افغانستان امسال بهره برداری می شود

۲۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۹۷۷۸۹۶ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، خیراله خادمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران خرم آباد با بیان اینکه امسال در بخش ریلی 391 کیلومتر مسیر جدید افتتاح می شود افزود: راه آهن سه مرکز استان گیلان، آذربایجان غربی و مسیر جدید آذربایجان شرقی به بستان آباد سالجاری بهره برداری خواهد شد.
وی اظهار داشت: در مجموع برای ساخت این میزان راه آهن جدید 70 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی همچنین تصریح کرد: بهره برداری از 280 کیلومتر آزادراه نیز از برنامه های امسال است که با توجه به مشکلات مالی و تامین قیر، تحقق این مهم منطقی نیست.
معاون وزیر راه و شهرسازی مجموع اعتبار 280 کیلومتر طرح آزادراهی در دست ساخت کشور را 60 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان مسیر جدید تا 6 ماهه اول سال 98 زیر بار ترافیک قرار می گیرد.

** ساخت آزادراه بروجرد - اراک امسال آغاز می شود
خادمی در خصوص اجرایی نشدن ادامه آزادراه خرم آباد - اراک در حوزه استان مرکزی گفت: طرح آزادراه خرم آباد - بروجرد - اراک یک قرارداده واحد به ارزش بیش از 20 هزار میلیارد ریال دارد اما اولویت اول این طرح در قطعه حادثه خیز خرم آباد - بروجرد تعریف شده تا علاوه بر ارتقا ایمنی مسیر، طول محور یاد شده نیز کاهش یابد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در قطعه بروجرد - اراک، کمربندی بروجرد با روند خوبی در دست اقدام است و از سمت شازند نیز ساخت تقاطع غیرهمسطح روی اتوبان آغاز شده تا عملیات اجرایی آن امسال آغاز شود.

**اختصاص ردیف ملی به جاده ازنا - شازند
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت مسیر 80 کیلومتری جاده ازنا - شازند و آمار تصادفات در این محور نیز تصریح کرد: این مسیر در سال های گذشته ردیف اعتباری نداشته و به دلیل تخصیص اعتبار از محل استانی یا متفرقه روند کندی داشته است.
خادمی اظهار داشت: با پیگیری مسئولان استان و نماینده درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، این طرح امسال در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته و مبلغ مناسبی به آن اختصاص یافته است.
وی بدون اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته بیان کرد: هم اکنون قطعه اول این مسیر که نیمه کاره بود فعال تر شده و مناقصه قطعه دوم نیز در حال برگزاری است.

**عمر آسفالت در تمامی محورهای کشور بالا نیست
خادمی در خصوص عمر آسفالت جاده های کشور نیز گفت: چنانچه هر طرح با مشخصات استاندارد اجرا شود عمر آسفالت نباید به حداقل کاهش یابد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی جاده ها که سه لایه آسفالت دارند، عمر کمتر از 12 سال دارند.
وی افزود: در برخی جاده ها نیز مردم تصویر ذهنی درستی از نبود کیفیت آسفالت دارند که جاده به دلیل منابع اعتباری با 2 لایه آسفالت بهره برداری و یا روکش های اضطراری بدون توجه به استانداردهای لازم انجام شده و این امر موجب کاهش زمان تخریب می شود.
خادمی تاکید کرد: در برخی جاده ها نیز خطاهایی توسط مجریان صورت می گیرد که باید سنجش شده و به حداقل برسد.

کلید واژه ها: ایران و افغانستان


نظر شما :