جهانگیری: مقابل جنگ اقتصادی باید با تمام قوا ایستادگی کنیم

۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵ کد : ۱۹۷۷۷۲۱ سرخط اخبار

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن، شرایط جدید و دشواری پیش روی ما قرار دارد و باید با تمام قوا برابر این جنگ بایستیم.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه فولاد سبا در اصفهان افزود: کشور در یکی از مقاطع ویژه تاریخی به سر می برد و براساس گفته های مقامات آمریکایی، وزارت خزانه داری ایالات متحده به یک اتاق جنگ علیه اقتصاد ایران تبدیل شده است. 
معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اینگونه رفتار نشان می دهد که آنها می خواهند شرایط اقتصادی را بر مردم ایران تنگ کنند و با ایجاد نارضایتی به اهداف خود برسند و این راهبردی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و سعودی ها است.
وی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان کشور باید در مقابل آمریکا، راهبرد مناسبی در پیش گیرند گفت: ما باید با مقاومت،‌ برنامه ریزی دقیق و دقت نظر در اجرا بتوانیم برنامه های آمریکا را با شکست مواجه کنیم و با سرپا نگه داشتن اقتصاد ایران زندگی مردم را مصون بداریم.
جهانگیری ادامه داد: رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد در یک دوره زمانی سه ماهه و 6 ماهه تحریم های جدیدی بر ایران اعمال کند. 
وی گفت: همه می دانیم که شرایط جدید و دشواری پیش روی ما قرار دارد و باید با تمام قوا برابر این جنگ اقتصادی بایستیم. 
جهانگیری ادامه داد: آمریکا با کشورهای دیگری ازجمله چین نیز وارد جنگ اقتصادی شده است و تلاش دارد هم پیمانان خود را نیز تحت فشار قرار دهد تا برای مقابله با ایران همراه سازد.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه یکی از برنامه ریزی های اصلی آنان این است که صادرات نفت ایران به صفر برسد، ادامه داد: این حرف بی حساب و واهی محسوب می شود، زیرا عملی شدن این ادعا نیازمند آن است که کشورهای دیگر ناچیز بودن خود را در برابر آمریکا بپذیرند و تسلیم شوند. 
جهانگیری خاطرنشان کرد: ما در برابر این موضوع و ادعای طرف مقابل برنامه ریزی های مناسبی انجام داده ایم و در حال مذاکره هستیم تا صادرات نفت ایران با مشکل مواجه نشود. 
وی با بیان اینکه جلوگیری از صادرات سایر کالاها نیز از دیگر اهداف و برنامه های دشمن جهت ایجاد مشکلات اقتصادی برای ایران به شمار می رود، گفت: برای خنثی سازی این اهداف نیز برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفته است و اجازه نخواهیم داد مشکل زیادی در روند صادرات 50 میلیارد دلاری محصولات غیر نفتی شامل کالاهای مختلف و موادی همچون فولاد، مس و محصولات پتروشیمی ایجاد شود. 

** طرف های مذاکره با ایران باید پایبندی خود به برجام را در عمل نشان دهند
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرف های مذاکره کننده با ایران از پایبندی به توافق برجام صحبت می کنند، اما باید دید که درعمل تا چه اندازه به تعهدات خود پایبند هستند و تضمین آنها به چه نحوی است.
جهانگیری با اشاره به توافق هسته ای با 6 قدرت بزرگ جهان و همچنین با سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان بین المللی انرژی هسته ای گفت: در این توافق ایران به همه تعهدات خود پایبند بوده، اما طرف مقابل بطور کامل تعهدات خود را اجرا نکرده است. 
معاون اول رئیس جمهوری، خروج یک طرفه آمریکا از برجام را یکی از بدترین اقدامات در رابطه با این توافق بین المللی دانست و افزود: ما با آمریکا و جوامع غربی بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر داشته و داریم و در رابطه با بسیاری از موارد آنها گفتگو کردیم اما نه در همه موارد. 

**صنعت فولاد باید پیشگام عرصه تولید و صادرات غیرنفتی باشد 
وی در ادامه سخنان خود از صنعت فولاد به عنوان پیشگام عرصه تولید و صادرات غیرنفتی نام برد و افزود: مسئولان این حوزه تاکنون بارها شایستگی های خود را نشان داده اند. 
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: حوزه فولاد کشور باید در زمینه تولید و افزایش صادرات بطور جدی تلاش کند و این موضوع از انتظارات دولت است. 
وی ادامه داد: ملت انتظار دارد که فرزندان خود در عرصه فولاد، هدف گذاری های جدیدی انجام دهند تا بر مبنای آن تولید و صادرات افزایش یابد. 
جهانگیری همچنین تحت فشار قراردادن نظام بانکی کشور را یکی دیگر از اهداف دشمن بیان کرد و گفت: برای خنثی کردن این هدف دشمن با اتخاذ راهکارهایی، کانال ها و مجراهایی با روسیه و چین ایجاد شده است تا بواسطه آن امکان جا به جایی پول برای کشورمان امکانپذیر شود. 
معاون اول رئیس جمهوری افزود: آنان قصد دارند تا با تحریم کشتیرانی و بنادر، مانع از واردات کالا به کشور شوند که این موضوع نیز به جدیت و عزم و اراده نیاز دارد. 
وی با اشاره به دشمنی و بدعهدی های آمریکا گفت: طرف مقابل پیش از این می گفت که تحریم ها به دلیل این است که ایران پشت میز مذاکره نمی نشیند اما هم اکنون این سئوال مطرح می شود که با وجود مذاکرات اصلی با ایران چرا تحریم ها علیه ایران ادامه پیدا می کند؟ 
معاون اول رئیس جمهوری گفت: تحریم ها اگر چه شرایط سختی را برای ایران رقم می زند اما فرصت هایی نیز برای کشور دارد. 

** توجه بیش از پیش به ظرفیت های داخلی، دستاورد تحریم است 
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: یکی از فرصت های حاصل از تحریم ها، این است که بار دیگر به ظرفیت های داخلی توجه کنیم و به تولید داخلی بیش از گذشته بها دهیم. 
جهانگیری با بیان اینکه دستور العمل خودکفایی به عنوان یک راهکار جدی مقابله با تحریم ها مورد توجه قرار دارد، افزود: طبق این دستورالعمل واردات کالاهایی که در کشور تولید می شود، ممنوع است. 
معاون اول رئیس جمهوری افزود: استان اصفهان در همه عرصه ها، همواره پیشتاز بوده و همواره در تحولات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی کشور نقش آفرین بوده است. 
وی ادامه داد: پیشرفت های مهم اقتصادی و صنعتی از جمله مواردی است که استان اصفهان همواره در آن نقش اصلی ایفا کرده و این خطه در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، نفت، فولاد، صنایع کوچک، متوسط و بزرگ و همچنین در گردشگری و کشاورزی جایگاهی ممتاز در کشور دارد. 
جهانگیری در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع کم آبی در کشور اشاره کرد و گفت: محدودیت های آبی در کشور یکی از مشکلات اصلی به شمار می رود و این موضوع در اصفهان نیز اصلی ترین چالش است. 
وی یکی از راهکارهای مهم سازگاری با کم آبی را صرفه جویی 10 درصدی آب در همه بخش ها از جمله کشاورزی، شُرب و صنعت دانست و و افزود: با صرفه جویی 10 درصدی تمام مشکلات آبی کشور برطرف خواهد شد و دشت های ایران از منابع آبی بهره خواهند برد. 
معاون اول رئیس جمهوری در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن هشدار به اختلالگران اقتصادی خود گفت: متاسفانه ملت در شرایطی که باید مقابل آمریکا بایستد، عده ای به دنبال سود جویی و غارت مردم هستند که با این عده قلیل هم به شکل مناسب برخورد خواهد شد. 
معاون اول رئیس جمهوری بمنظور افتتاح و رونمایی از چند پروژه عمرانی و حضور در شورای اداری امروز سه شنبه وارد اصفهان شد.
اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان طی مراسمی مورد استقبال استاندار، شخصیت ها، فعالان سیاسی، مسئولان اجرایی و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی این استان قرار گرفت. 
محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین شماری از اعضای کمسیون های ' صنایع و معادن ' و ' اقتصادی ' مجلس شورای اسلامی اسحاق جهانگیری را در این سفر همراهی می کنند. 
پیش از ظهر امروز طرح توسعه فولاد سبا به همراه چهار طرح نیروگاه 25 مگاواتی برق فولاد سبا، تصفیه خانه پساب های صنعتی فولاد مبارکه، احداث کارخانه آهک کلسینه شرکت فولاد سنگ مبارکه و طرح تقلیل فشار گاز فولاد مبارکه با حضور معاون اول رئیس جمهوری به طور همزمان به بهره برداری رسید. 
اسحاق جهانگیری در ادامه سفر یکروزه خود به اصفهان بعد از ظهر امروز ( سه شنبه ) ضمن حضور در جلسه شورای اداری این استان خط یک متروی کلانشهر اصفهان را افتتاح می کند. 
همچنین رونمایی از پورتال سرمایه گذاری و برند شهر اصفهان، دیداربا آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان از دیگر برنامه های سفر امروز معاون اول رئیس جمهوری به این خطه است. 

کلید واژه ها: جنگ اقتصادی


نظر شما :

majid ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۲۱:۳۳
چه زود ارز تک نرخی جهانگیری ارتقا یافت ایا 100 تومان ارزش انرا داشت که به ملت ثابت شود که ارز جهانگیری هم دروغ بود بنظر میرسد بین نامه ارسالی خائنین برای مذاکره بی قید وشرط ((یا همان خط شکنان وطن فروشان)) و التهابات عمدی اقتصاد و بازار ارز وسکه و طلا که کاملا درانحصارو مدیریت دولت است ونا ارامی مدیریت شده عناصر ضد انقلاب در مطالبات بحق مردمی- سو مدیریت دیده نمیشودچراکه سو مدیریت پوششی است برای پنهان کردن عمدی بودن - زیرا این مدیران فعلی توانایی انرا دارند که در مدت چندسال ملیاردها ثروت جمع اوری کنند وهر کدام دهها شرکت را در ان واحد اداره کنند این شرایط فعلی بیشتر شبیه یک دسیسه و کودتای نرم داخلی با همکاری امریکا و خرید زمان اثر گذاری توطئه توسط مذاکرات اروپایی علیه نظام اسلامی و بنظر میرسد که مجریان انهم در پشت شعار وحدت پنهان شده و مشغول تیشه به ریشه زدن هستند تا به نتیجه دلخواه که همان ادامه مذاکرات ایران فروشی ولی ایندفعه با خواست و رضایت مردم برسند شما تمام نا ارامی های چند ماه اخیر را مرور کنید در تمامی انها از گفته ها ونظرات بی دلیل رئیس دولت و وزرا و بعد پس گرفتن گفته ها شروع شده و بدون استثنا به اغتشاش کشیده شده مردم محترم ایران عزیز وحدت خوبست و امری حیاتی ولی مراقب نفوذی ها باشید مبادا در این وحدت از پشت خنجر بخوریم دشمن روبروی ماست اما نفوذی ها پشت سر ما پنهان شده اند پس نگاهمان فقط به روبرو نباشد واز داخل غافل نشویم یادمان باشد ایران توانست در کابینه اسرائیل نفوذ کند تا شناسایی همه نفوذی های اسراییل مراقب باشیم وبا هرکس با شعار وحدت جلو امد متحد نشویم دزد پشت شعار ای دزد پنهان میشه ودر دام مصلحت اندیشی ساختگی رانت خوارها اقا زاده ها خود فروخته های سیاسی نیفتیم مواظب جهت دهی وحدت در راستای خواست نفوذی ها باشیم در ایران اسلامی فقط یک ریسمان برای وحدت وجود دارد نه حزب نه جناح نه قوم وقبیله نه نژاد نه مذهب نه روسای قوا نه مقامات که در این سالها دیدیم که هر کدام اینها به تنهایی جز نفاق و جدایی چیزی برایمان نداشت دیدیم در این سالها هروقت از ولایت دور شدیم ضربه خوردیم هر وقت از ولایت دور شدیم با حرف زیبا فریب خوردیم تمام مشکلات که در گیر ان هستیم برای دور شدن از خط ولایت است پس تنها ریسمان وحدت ایران عزیز ولایت فقیه است به هر بهانه هر قدم از خدا دور شویم یک قدم به شیطان نزدیک میشویم این اجبار افرینش است