رئیس‌جمهور مکزیک به دنبال دیدار با ترامپ

۲۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۶۴۵۷۵ سرخط اخبار

رئیس جمهور مکزیک با همتای تازه منتخب آمریکایی اش تماسی تلفنی برقرار کرده و با دیدار با این میلیاردر جمهوری خواه که لفاظی های ضد مهاجرانش باعث عصبانیت مکزیکی ها شده موافقت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، انریکه پنانیتو، رئیس جمهور مکزیک گفت: در جریان این تماس تلفنی صمیمی، دوستانه و محترم به دونالد ترامپ به خاطر پیروزی انتخاباتی اش بر هیلاری کلینتون تبریک گفتم.

وی افزود: من با ترامپ در خصوص دیدار دوجانبه ترجیحا در جریان دوره گذار قدرت موافقم تا بتوانیم به صورت شفاف مسیری را که روابط  این دو کشور باید طی کنند، تعریف کنیم.

پنانیتو ادامه داد: من بسیار خوش بین هستم. کاملا مشخص است که با ورود یک دولت جدید در آمریکا فاز جدیدی در روابط ایجاد می شود اما معتقدم که فرصت بسیار عالی نیز برای توسعه هر دو کشور وجود دارد.

یکی از مقامات دولتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این دو مقام درباره تعهد ترامپ برای مجبور ساختن مکزیک به پرداخت میلیاردها دلار برای ساخت یک دیوار مرزی غول پیکر صحبت نکردند.

در جریان سفر پیشین ترامپ به مکزیک مردم این کشور بسیار خشمگین شده و پنانیتو را به دعوت از مردی که مهاجران مکزیکی را متجاوز و مواد فروش توصیف می کند، محکوم کردند.

کلید واژه ها: ترامپ مکزیک


نظر شما :