طرح تروریستی داعش در مراکش خنثی شد

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۲:۱۵ کد : ۱۹۵۸۹۲۹ سرخط اخبار

وزارت کشور مراکش از خنثی سازی طرح تروریستی علیه اتباع خارجی مقیم این کشور و نیز بازداشت یک شهروند اهل جمهوری چاد در این راستا خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزای آناتولی ترکیه، وزارت کشور مراکش در بیانیه ای اعلام کرد، گروه تروریستی داعش یکی از اعضای خود را برای تشکیل گروهک های مخفیانه اش شامل تندروهای الجزایری و مراکشی سپس آغاز عملیات تروریستی علیه مراکز برخی هیات های دیپلماتیک غربی و مراکز توریستی با هدف بر هم زدن امنیت و ثبات کشور از جمهوری چاد به مراکش آورده است.

طبق این بیانیه، تبعه جمهوری چاد عملیات شناسایی برخی مراکز مورد هدف را آغاز کرده بود و هدفش آن بود که خود را برای اجرای چند عملیات همزمان آماده کند تا به این ترتیب مسائل امنیت کشور را به خطر انداخته و خسارات بیشتری به کشور وارد کند. این عامل گروه تروریستی داعش قصد داشت منطقه شرق مراکش را به عنوان یکی از مناطق تحت تصرف داعش اعلام کند.

وزارت کشور مراکش در ادامه فاش کرد، این تبعه اهل چاد روز چهارم مه جاری در سفری هوایی خود را به شهر البیضاء رساند. وی روز جمعه در یکی از خانه های شهر طنجه از سوی دفتر مرکزی تحقیقات قضایی وابسته به مدیریت کل کنترل اراضی در مراکش بازداشت شد.

این وزارتخانه اعلام کرد، عملیات پیش دستانه بازداشت این عامل داعش در سایه افزایش تهدیدات تروریستی از سوی این گروه مبنی بر تشکیل ولایت های جدید صورت گرفت.

طبق بیانیه مذکور، داعش با اعزام اعضای اهل کشورهای جنوب صحرا به مراکش سعی در تغییر استراتژی خود دارد به ویژه که دستگاه امنیتی مراکش تلاش قبلی آنها برای اجرای عملیات تروریستی را ناکام گذاشت.

گفتنی است عبدالحق الخیام، رئیس دفتر مرکزی تحقیقات قضایی مراکش هفته گذشته از شناسایی و انهدام 35 گروهک تروریستی وابسته به داعش در این کشور خبر داد.

الخیام افزود: مراکش از سال 2002 موفق به شناسایی و انهدام 155 گروهک تروریستی شد که نزدیک به 50 گروه آنها با کانون های مختلف تنش به ویژه منطقه افغانستان و پاکستان منطقه سوریه و عراق و منطقه ساحل در ارتباط بودند.

وی ادامه داد: در این عملیات های پیش دستانه دستگاه امنیتی مراکش نزدیک به 2885 تن بازداشت و بیش از 324 طرح تروریستی خنثی شد.

کلید واژه ها: مراکش چاد


نظر شما :