مجادله ترامپ با رهبر کاتولیک های جهان

۰۱ اسفند ۱۳۹۴ | ۰۳:۲۳ کد : ۱۹۵۶۵۹۹ سرخط اخبار
اظهار نظرهای پاپ فرانسیس علیه دونالد ترامپ و متهم کردن وی به مسیحی نبودن، با واکنش تند و صدور بیانیه نامزد جمهوری خواه و رو در رو قرار گرفتن وی با رهبر مسیحیان کاتولیک جهان منجر شد.
 
به گزارش ایرنا،دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه که همواره بخاطر اظهار نظر های جنجالی محور توجه رسانه های آمریکا و جهان قرار گرفته است، روز پنجشنبه به اظهار نظرهای اخیر پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان پاسخ داد.
 
پاپ فرانسیس، در راه بازگشت از مکزیک به رم ،در جمع خبرنگاران، ترامپ را بخاطر اظهار نظرهای نژادپرستانه و غیر سازنده اش به مسیحی نبودن متهم کرد.
 
پاپ در خصوص اظهارات ترامپ مبنی بر اخراج مهاجرین غیر قانونی بخصوص مهاجرین آمریکای جنوبی و ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک ، اظهار کرد، کسی که فقط به فکر ساخت دیوار در هرکجا است و نه ساخت پل، مسیحی نیست و عقاید ترامپ خارج از دستورات کتاب مقدس انجیل است.
 
رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در مورد انتخابات آمریکا اذعان داشت، « من قصد دخالت در این موضوع را ندارم، فقط می خواهم بگویم کسی که چنین اظهار نظرهایی کرده است، مسیحی نیست.»
 
دونالد ترامپ که پیش از اظهار نظرهای اخیر پاپ، وی را به نداشتن درک کافی از مسائل مرزی مکزیک و آمریکا متهم کرده بود، بلافاصله در پاسخ به پاپ بیانیه ای منتشر کرد.
 
ترامپ در پاسخ به رهبر مسیحیان کاتولیک جهان اظهار کرد، اگر داعش به واتیکان حمله کند و همانطور که همه می دانند این هدف نهایی داعش است،قول می دهم پاپ آن زمان آرزو و دعا می کرد دانالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شده بود چرا که چنین چیزی اتفاق نمی افتاد.
 
وی در این بیانیه با حمله به دولت مکزیک افزود، دولت و رهبر مکزیک، اظهار نظر های توهین آمیزی در مورد من به پاپ بیان داشته اند، چرا که آنها می خواهند به غارت آمریکا چه در تجارت و چه در مسایل مرزی ادامه دهند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد، پاپ فقط یک سمت قضیه را شنیده است، وی در مورد جرایم ، قاچاق مواد مخدر و پیامدهای منفی اقتصادی سیاست های جاری بر ایالات متحده آمریکا چیزی نمی داند.
 
ترامپ تصریح کرد، پاپ از زرنگی های دولت مکزیک در تمام زوایای مذاکرات با باراک اوباما و رهبران آمریکا چیزی نمی داند. 
 
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این بیانیه در حملات خود به رهبر مسیحیان کاتولیک جهان پا را فراتر گذاشت و گفت:« برای یک رهبر مذهبی، زیر سوال بردن اعتقادات یک فرد ننگ آور است، من به مسیحی بودنم افتخار می کنم و بعنوان رییس جمهوری آمریکا اجازه نمی دهم مثل حالا، مسیحیت مرتبا مورد حمله و تضعیف قرار گیرد.»
 
وی اضافه کرد، هیچ رهبری، بخصوص یک رهبر مذهبی، حق زیر سوال بردن مذهب و اعتقادات فرد دیگری را ندارد.
 
ترامپ اذعان داشت، آنها(دولت مکزیک) پاپ را بازیچه و پیاده نظام خود قرار داده اند و برای چنین رفتاری باید خجالت بکشند.

کلید واژه ها: پاپ ترامپ مکزیک مسیحیان کاتولیک رهبر مسیحیان کاتولیک جهان


( ۱ )

نظر شما :