با هدایت نقشه تجزیه منطقه

اوباما برای داعش قربانی تربیت می‌کند!

۲۹ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۵۲۱۱۶ اخبار اصلی خاورمیانه
نویسنده خبر: راجح الخوری
راجح الخوری می‌نویسد: امریکا نشان داد که عملا به سمت تجزیه منطقه از طریق اداره جنگ علیه تروریسم می‌رود و مواضع سیاسی و نظامی‌اش همگی در جهت تقویت این نگرش است.
اوباما برای داعش قربانی تربیت می‌کند!

دیپلماسی ایرانی: جای تعجب نیست اگر مسکو از واشنگتن با تمسخر بپرسد: تا کنون نتایج ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم چه بوده، آیا جز این است که فقط اعلام آمار حملات هوایی علیه داعش نتیجه این حملات بوده است؟

تقریبا یک سال پیش سناتور جان مک کین سوال مشابهی را پرسید و گفت که بیشتر جنگنده های امریکایی که به دنبال مواضع داعش در عراق و سوریه به پرواز در می آیند اکثرا بدون این که بمب های خود را شلیک کرده باشند بر می گردند!

علی رغم اظهارات دروغی که در خاطرات هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق امریکا با عنوان "انتخاب های سخت" آمده، این امریکا بود که داعش را به وجود آورد. از زمان اعلام وجود داعش در 5/7/2013 تا زمان تشکیل ائتلاف بین المللی که شامل 40 کشور بعد از سقوط موصل می شد تا الآن که این شبکه تروریستی بر رقه در سوریه مسلط شده است، ایالات متحده به اندازه ای که هوای داعش را از هوا دارد، به این شبکه حمله هوایی نکرده است.

تنها یک بار هواپیماهای امریکایی فعالانه علیه مواضع این شبکه تروریستی حمله کردند، آن هم زمانی بود که کردها برای آزادی کوبانی می جنگیدند، مساله ای که چالش سیاست بازی امریکا را تعمیق کرد و نشان داد که این کشور عملا به سمت تجزیه منطقه از طریق اداره جنگ علیه تروریسم می رود و مواضع سیاسی و نظامی اش همگی در جهت تقویت این نگرش است.

به سخره کشیدن امریکا توسط روسیه بر سر جنگ علیه تروریسم بر اساس ادله های بی ربط نیست، به ویژه بعد از آن که ژنرال لوید آستین، فرمانده نیروهای مرکزی امریکا در برابر کنگره دو روز پیش بمب خبری را منفجر کرد و گفت: «چهار پنج مخالف مسلح سوری که امریکا تربیت کرده همچنان علیه تروریست ها می جنگند!»

بنابراین پس برنامه امریکا که باراک اوباما بارها از آن صحبت کرده است، چه شد، او بارها گفته ایالات متحده امریکا سالانه 500 میلیون دلار برای آموزش 5400 نیروی معتدل مخالف سوری برای سه سال کنار گذاشته است، همان نیروهایی که انتظار می رفت جلوی پیش روی نیروهای شبکه های تروریستی را بگیرند و خلاء بعد از سقوط نظام بشار اسد را پر کنند؟!

اظهارات ژنرال لوید در برابر کنگره پرده از چهره کاخ سفید اوباما بر می دارد، نشان می دهد که او نیرنگی را مدیریت می کند که هدف از آن گسترش تحولات در سوریه و عراق به سمت تجزیه است، و الا چه کسی غیر از او برنامه نظامی مبارزه با داعش را هدایت می کند؟ خیلی افتضاح و زشت است که جبهه النصره در ماه اوت گذشته بتواند "تیپ 30" که توسط امریکا آموزش دیده بود را نابود کند و سلاح های آن را تصاحب کند و فرمانده آن، ندیم الحسن را برای چند ساعت اسیر کند بدون این که واکنشی یا حمایتی از سوی امریکا مشاهده شود!

وقتی که لوید به صراحت به کنگره می گوید: «سرعت پیشرفت در وضعیت فعلی بسیار کند است و اهداف برنامه آموزش نیروهای مخالف سوری محقق نشده است»، وقتی که کریستین ورمث، معاون وزیر دفاع امریکا می گوید که در حال حاضر تنها 100 تا 120 نفر آموزش می بینند، این بدان معنا است که اوباما هیچ نیروی مبارزی برای رویارویی با داعش آموزش نداده بلکه بر عکس در حال آماده کردن قربانی برای داعش است!  

 

منبع: النهار/ تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

راجح الخوری

نویسنده خبر

راجح الخوری، نویسنده و روزنامه نگار مشهور لبنانی است که یادداشت نویس ثابت روزنامه النهار لبنان محسوب می شود. 

اطلاعات بیشتر

کلید واژه ها: باراك اوباما داعش سوريه امريكا عراق


نظر شما :