نتانیاهو: 1+5 امتیازدهی به ایران را سرعت بخشیده است

۲۴ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰ کد : ۱۹۴۸۷۷۴ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع

نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدعی شد با نزدیک شدن به ضرب الاجل مذاکرات هسته ای، گروه 1+5 امتیازدهی به ایران را تسریع کرده است.

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه مدعی شد که 6 کشور مذاکره کننده با ایران در حال دادن امتیاز به ایران هستند.

نتانیاهو که در نشست هفتگی کابینه اسرائیل صحبت می کرد، گفت: «طبق گزارش هایی که داریم، 6 قدرت جهانی، در حال تسریع امتیازدهی به ایران در آستانه ضرب الاجل هستند.»

وی پیش از این هم بارها کشورهای غربی را به امتیازدهی بیش از حد به ایران و کوتاه آمدن از مواضعشان متهم کرده بود.

ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) برای رسیدن به توافق نهایی هسته ای تا روز 30 ژوئن (9 تیر ماه) زمان دارند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست امروز به گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد جنگ غزه نیز اشاره کرد و گفت خواندن این گزارش «وقت تلف کردن است.»

تابستان سال گذشته، در جریان حملات 50 روزه ارتش اسرائیل به نوار غزه، بیش از 2000 فلسطینی شهید و هزاران نفر نیز زخمی شدند. تل آویو تلاش زیادی کرده است تا مجامع بین المللی و گروه های حقوق بشری را برای نادیده گرفتن جنایات صورت گرفته در جنگ غزه، تحت فشار قرار دهد. تل آویو معدود گزارش های منتشر شده علیه اسرائیل را نیز بی اعتبار توصیف کرده است.


نظر شما :