اعتراض ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی

۰۷ آبان ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۵ کد : ۱۹۴۰۱۸۵ سرخط اخبار

سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص استفاده از عنوان جعلی و ساختگی برای خلیج فارس از سوی امارات متحده عربی به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتراض کرد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، به دنبال رصد 'مشخصات ملی برق هسته ای' (Country Nuclear Power Profile) که به دو صورت مکتوب و آنلاین توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر می شود؛ ملاحظه شد در صفحه تخصیصی به امارات متحده عربی، دو خطای بزرگ مشاهده می شود.

در نقشه این صفحه سه جزیره ایرانی تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی که همواره در طول تاریخ به ایران تعلق داشته؛ در میان جزایر اماراتی منظور شده است. همچنین این کشور در نقشه خود، یک نام ساختگی و جعلی را به جای 'خلیج فارس' به کار برده است.

در پاسخ به درخواست سازمان انرژی اتمی مبنی بر اعتراض به این اقدام دولت امارات متحده عربی، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر ملل متحد و سازمان های بین المللی در وین در تاریخ 12 سپتامبر 2014 نسبت به ارسال یک نامه اعتراض آمیز به آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) مبادرت کرده تا این اعتراض به صورت یک سند در دبیرخانه آژانس ثبت، و خطاهای فوق اصلاح شود.

بر اساس این گزارش، هنوز اقدامی در پاسخ به این اعتراض از سوی آژانس یا دولت امارات متحده عربی صورت نگرفته است.

کلید واژه ها: امارات متحده عربی


نظر شما :