تب جام جهانی بر مذاکرات ژنو

۲۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۲:۴۵ کد : ۱۹۳۴۵۱۸ سرخط اخبار

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه در گزارشی از وین، از تب جام جهانی فوتبال 2014 برزیل بر مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 در این شهر خبر داد.

این گزارش ایرنا، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکایی حاضر در وین اعلام کرد که تب جام جهانی فوتبال در برزیل به قدری گرم است که گرمای آن توانسته حتی بطور کامل مذاکرات هسته ای وین را نیز تحت الشعاع خود قرار دهد.

فرانس پرس در ادامه افزود: در حالیکه این دور از مذاکرات نمایندگان ایران و گروه 1+5 برای نیل به یک توافق در باره تهیه پیش نویس توافقنامه نهایی جریان دارد، یکی از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا حاضر در وین اعلام کرد که ˈتب جام جهانی در اینجا (وین) نیز کاملا قابل لمس استˈ.

به گزارش فرانس پرس، غیر از کشور چین، تیم ملی فوتبال شش کشور از هفت کشور مذاکره کننده هسته ای در وین، یعنی ایران، روسیه، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به جام جهانی 2014 راه یافته اند.

به گفته این نماینده هسته ای آمریکا، تیم های ملی فوتبال فرانسه، آلمان و آمریکا طی روزهای گذشته توانستند در اولین بازی خود پیروز شوند و ایران نیز توانست نیجریه را متوقف کند، این نشان می دهد که این دور از مذاکرات موجب نشد توجه ما (مذاکره کنندگان) از مسابقات برزیل برگردد، لذا می توان مدعی شد که تب جام جهانی حتی به وین هم رسیده و فوتبال حتی به یکی از حاشیه های شنیدنی مذاکرات هسته ای جهانی نیز بدل شده استˈ.

کلید واژه ها: جام جهانی


نظر شما :