بازداشت چهار عضو ستاد انتخاباتی احمدزی

۲۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۱ کد : ۱۹۳۴۴۸۷ سرخط اخبار تا انتخابات افغانستان
بازداشت چهار عضو ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی به اتهام تقلب و افزایش تعداد شکایت‎ های انتخاباتی به 568 مورد از جمله تحولات انتخاباتی افغانستان به شمار می رود.
بازداشت چهار عضو ستاد انتخاباتی احمدزی

به گزارش مهر، رسانه های افغان از برکناری "زوری" فرماندار منطقه اوبه ولایت هرات در غرب افغانستان به اتهام دست داشتن در تقلب انتخاباتی، معرفی این فرد به مراجع قضایی و  بازداشت چهار عضو ستاد انتخاباتی اشرف غنی احمدزی به اتهام تقلب خبر دادند که در روز انتخابات از کارت‎ های جعلی استفاده کرده بودند.

خبر دیگر اینکه وزارت کشور افغانستان در بیانیه ای کشته شدن پنج عضو یک خانواده را بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در مسیر منطقه "ارغستان-بولدک" محکوم کرد.

همچنین "عبدالرحمن رحیمی" فرمانده پلیس ولایت بلخ در شمال افغانستان از زخمی شدن 16 نفر بر اثر انفجار بمب مغناطیسی خبر داد که در یک خودرو جاسازی شده بود.

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی نیز از افزایش تعداد شکایت‎ های انتخاباتی به 568 مورد خبر داد و گفت رسیدگی به شکایات از امروز سه شنبه آغاز می شود.

"نادر محسنی" سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخابات افغانستان پیش از این از ثبت 275 مورد شکایت انتخاباتی و کاهش میزان شکایات در دور دوم انتخابات خبر داده بود.

محسنی گفت تهدید، توزیع پول، تشویق به رای دهی به نفع نامزدی مشخص و مداخله نیروهای امنیتی در امر انتخابات و همچنین تخلف برخی کارکنان کمیسیون برگزاری انتخابات از مهمترین موضوعات شکایت های مطرح شده بوده و میزان شکایات در دور دوم انتخابات افغانستان کاهش یافته است.

همچنین یوسف نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از مشارکت 7 میلیونی مردم افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داده است که 62 درصد رای دهندگان مرد و 38 درصد دیگر زن بوده اند.

افغان ها با هدف توقف حملان انتحاری، انفجار بمب های کنار جاده ای و پایان دادن به بی عدالتی و فساد موجود در داخل کشور در انتخابات شرکت کردند.

همچنین حضور مردم در دور دوم انتخابات افغانستان بسیار گسترده تر از دور اول انتخابات توصیف شده که همین موضوع استقبال نیروهای داخلی و خارجی را به همراه داشته است.

کلید واژه ها: انتخابات افغانستان


نظر شما :