بازشماری آرای 500 محل رأی‎گیری در افغانستان

۳۱ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۸ کد : ۱۹۳۱۷۴۴ سرخط اخبار

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که به منظور افزایش شفافیت نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور آرای حدود 500 محل رأی گیری بازشماری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «نور محمد نور» سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد که به منظور شفافیت بیشتر انتخابات این کشور آرای حدود 500 محل رأی گیری بازشماری شده است.

وی افزود: این 500 محل رأی‎گیری که آرای آن بازشماری شده از جمله مراکزی بودند که شک و تردیدهایی در مورد وجود تقلب در آنها وجود داشت.

همزمان با بازشماری آرای 500 محل رأی‎گیری، قرار است آرای یک هزار محل رأی‎گیری دیگر نیز به دقت مورد بازرسی قرار گیرد.

2 هفته از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‎گذرد اما در این مدت فقط نتایج 10 درصد آرای شمارش شده مربوط به 26 ولایت این کشور اعلام شد و این در حالی است که مردم و کاندیداهای ریاست جمهوری انتظار داشتند که در این مدت نتایج آرای بیشتری اعلام شود.

دقت در روند بازشماری و بازرسی آرا و بررسی شکایات انتخاباتی یکی از دلایل تأخیر در اعلام نتایج آرای شمارش شده این انتخابات عنوان می شود.

قرار است مرحله دوم نتایج آرای شمارش شده انتخابات افغانستان به زودی اعلام شود و بر اساس زمان بندی و برنامه کمیسیون انتخابات افغانستان نتایج ابتدایی انتخابات در تاریخ 4 اردیبهشت اعلام خواهد شد.

کلید واژه ها: انتخابات افغانستان


نظر شما :