بایدن: کاهش تحریم‌ ایران اندک خواهد بود

۳۰ آبان ۱۳۹۲ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۲۴۸۸۸ سرخط اخبار

 

معاون اول رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای متقاعد کردن سناتورهای آمریکایی به تصویب نکردن تحریم های جدید علیه ایران به آنها اعلام کرد که کاهش تحریم ها موقتی و نسبتا اندک خواهد بود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، بنا بر اعلام کاخ سفید، جوزف بایدن به گروهی از سناتورهای دموکرات اعلام کرده هدف مذاکرات آمریکا و سایر کشورها با ایران، ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است.
 
وی افزود: توافقنامه موقت با ایران، برنامه هسته ای این کشور را به طور موقت به عقب می راند که این توافقنامه شامل محدود شدن چشمگیر برنامه هسته ای ایران است تا بتوان بررسی مهمترین نگرانی های واشنگتن از جمله ظرفیت های غنی سازی ایران، ذخایر موجود اورانیوم، سانتریفیوژها و توانایی تولید پلوتونیوم مورد استفاده در راکتور اراک را آغاز کرد.
 
بنابر بیانیه کاخ سفید، بایدن همچنین به سناتورها از جمله ریچارد بلومنتال، بن کاردین، کوری بوکر، آل فرانکن و الیزابت وارن گفت، هر نوع کاهش تحریم ها نسبت به محدودیت هایی که باقی می مانند، اندک هستند. در واقع، آسایش خاطری که به عنوان گام نخست به ایران می دهیم، در مقایسه با تاثیر تحریم های ما، اندک و موقتی خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، برخی سناتورهای آمریکایی مایلند ایران را با دور جدید تحریم ها هدف قرار دهند اما دولت اوباما از آنها خواسته تا منتظر بمانند و استدلال آنها این بوده تحریم های موجود باعث شده ایران برای کاهش آنها پای میز مذاکره بنشیند. دولت آمریکا بر این باور است تحریم های جدید می تواند مذاکرات حساسی که از چهارشنبه در ژنو آغاز شده است، را دچار اختلال و هرج و مرج کند.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :