وضع دوباره تحریم‌های‌ کشتیرانی ایران

۲۶ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۹۲۴۶۳۶ سرخط اخبار
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اعمال تحریم های جدید علیه این شرکت خبر داد.
 
محمد حسین داجمر در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سئوال که روز گذشته تحریم های جدیدی علیه برخی شرکت ها و موسسات ایرانی که لغو تحریم شده بودند از سوی اروپا وضع شد، وضعیت شرکت کشتیرانی هم مشمول این تحریم ها بوده یا خیر، اظهارداشت: یکی از مدیران شرکت کشتیرانی و دو شرکت خارجی ما روز گذشته با مصوبه جدیدی مجدداً تحریم شدند.
 
وی در واکنش به این سئوال که با توجه به حکم دادگاه اروپا در خصوص لغو تحریم های کشتیرانی آیا اعمال تحریم های جدید قابلیت اجرایی و عملیاتی دارد، اظهارداشت: حکم دادگاه اروپا برای لغو تحریم هنوز اجرایی نشده و در واقع دو روز مانده به اجرایی شدن حکم دادگاه مصوبه جدیدی را برای اعمال تحریم گذرانده اند.
 
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: این مصوبه هم قابل شکایت و بررسی است چرا که استدلال تحریم کنندگان برای تحریم دو شرکت خارجی ما که مجدداً به دلیل همکاری با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی تحریم شده اند، ضعیف است.
 
داجمر دلیل تحریم کشتیرانی جمهوری اسلامی را اتهامات واهی درباره مسائل هسته ای و موشکی عنوان کرد و افزود: ما در دادگاه های مختلف در خصوص فعالیتهایی از این دست از خود دفاع کرده ایم.
 
داجمر با تاکید بر اینکه لغو تحریم های جدید هم پروسه خاص خودش را دارد، گفت: اعمال تحریم های جدید درواقع ابزاری از سوی تحریم کنندگان در مذاکرات است و حتی اعلام کرده اند تحریم هایی که روز گذشته اعلام شده همان موارد قبل است و چیز جدیدی نیست.
 
گزارش خبرنگار فارس حاکی است در حالی که برخی بانک ها و شرکت های ایرانی از سال گذشته موفق به دریافت حکم دادگاه اروپا برای خروج از تحریم های اتحادیه اروپا شده بودند اخیرا این اتحادیه بار دیگر اقدام به وضع تحریم های جدید علیه این شرکت ها کرده است.

کلید واژه ها: تحریم شرکت کشتیرانی


نظر شما :