مقام ارشد امریکایی: با تحریم بیشتر ایران مخالفت خواهم کرد

۲۵ آبان ۱۳۹۲ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۹۲۴۵۷۰ سرخط اخبار

رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا می گوید تحریم های بیشتر ایران امکان توافق هسته ای با این کشور را از بین می برد.

به گزارش عصر ایران به نقل از هافینگتون پست  " دیان فینستین" سناتور دموکرات  از ایالت کالیفرنیا و رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام مخالفت با تشدید تحریم های ایران گفت ، تحریم بیشتر ایران نه تنها به یک توافق خوب با تهران نمی انجامد بلکه اساسا امکان رسیدن به یک توافق با این کشور در موضوع هسته ای را از بین می برد.

وی گفت:" من قویا با تحریم های بیشتر ایران در شرایطی که با این کشور مشغول گفت و گوهای هسته ای هستیم مخالفت خواهم کرد.

این سناتور آمریکایی افزود:" من واقعا دلیل اصرار  برخی سناتورها برای تشدید تحریم های ایران در شرایط کنونی که با این کشور در حال گفت و گو های هسته ای هستیم و مذاکرات پیشرفت خوبی هم داشته ، را نمی فهمم."

گفتنی است روز چهارشنبه نیز جان کری وزیر خارجه آمریکا با حضور در سنا ، قانونگذاران آمریکایی را از تصویب دور تازه ای از قوانین تحریمی علیه ایران برحذر داشت و گفت در شرایط کنونی این اقدام به دیپلماسی دولت آمریکا ضربه می زند.

روز پنج شنبه نیز باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در اظهاراتی مشابه تصویب تحریم های جدید از سوی کنگره علیه ایران را در راستای تضعیف تلاش های دیپلماتیک و تقویت احتمال برخورد نظامی با ایران دانست.

برخی نمایندگان کنگره آمریکا به ویژه نمایندگان جمهوریخواه که لابی حامی اسراییل روی آنها  نفوذ قابل توجهی دارد از تلاش های دولت اوباما برای مصالحه هسته ای با ایران نگران شده اند و تصمیم دارند دور تازه ای از تحریم ها را علیه ایران تصویب کنند.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :