اوباما: کنگره تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند

۲۴ آبان ۱۳۹۲ | ۰۳:۵۶ کد : ۱۹۲۴۵۳۴ سرخط اخبار

اوباما از کنگره آمریکا خواست که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع نکند.
به گزارش خبرگزاری فارس، باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا روز پنجشنبه طی کنفرانسی خبری از قانونگذاران کنگره خواست تا فعلا تحریم های جدید علیه ایران وضع نکنند.

وی گفت: اگر ما درباره در پیش گرفتن دیپلماسی جدی هستیم، لزومی برای اضافه کردن تحریم های جدید به تحریم هایی که موثر هستند، وجود ندارد.

وی افزود: اگر دیپلماسی در مجبور کردن ایران به توقف برنامه هسته ایش شکست بخورد، هر اقدام کاهش اقدامات تنبیهی که از طریق مذاکرات اتفاق می افتد، می تواند به حالت قبل خود بازگردد.

اوباما در ادامه گفت: من قبلا گفته ام و باز تکرار می کنم که ما نمی خواهیم ایران تسلیحات اتمی داشته باشد. مذاکرات با ایران بهترین راه برای اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران به بمب اتم دست پیدا نمی کند است. یعنی اینکه الان زمان تحریم های جدید علیه ایران نیست.

وی با تاکید بر اینکه گزینه نظامی همچنان روی میز است، گفت: بیایید امتحان کنیم ببینیم که آنها (ایران) چقدر مایل هستند تا این موضوع را از طریق دیپلماتیک و مسالمت آمیز حل کنند.

اوباما گفت که از کنگره خواهد خواست تا تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند و به جای بگذارد تا گفت وگوها با ایران ادامه پیدا کند.

از نظر رئیس جمهور امریکا، به ایران کاهش بخشی از تحریم ها در ازای اقداماتی که ایران باید در زمینه برنامه هسته ای خود انجام دهد، ارائه خواهد شد، در صورتی که اکثر تحریم های موجود باقی خواهند ماند.

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :