کری: آمریکا احتمالا بخش کوچکی از دارایی های ایران را آزاد می‌کند

۲۴ آبان ۱۳۹۲ | ۰۳:۵۴ کد : ۱۹۲۴۵۳۳ سرخط اخبار

کری: آمریکا احتمالا بخش کوچکی از دارایی های ایران را آزاد می کند/ 95 درصد تحریمها باقی می ماند
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا در توافق پیشنهادی درباره برنامه هسته ای ایران، احتمالا بخش کوچکی از دارایی های ایران را آزاد می کند و 95 درصد تحریم ها در جای خود باقی می ماند.
به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی گفت که اکثر تحریم ها علیه ایران باقی مانده و فقط بخش کوچکی از دارایی های ایران آزاد می شود.

وی میزان دارایی های ایران در بانکهای جهانی که بلوکه شده را حدود 45 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت که بخشی از آن احتمالا آزاد می شود.

وی در برنامه مورنینگ جو این شبکه گفت: اقدام کنگره در افزودن تحریم های علیه ایران می تواند گفت وگوهای هسته ای با ایران را نابود کرده و تلاش ها برای باز کزدن مذاکرات را از مسیر خارج کند.

کری در ادامه گفت: ما معتقدیم که قوه مجریه (آمریکا) بر اساس قانون اساسی حق مذاکره با آنها (ایران) و ارائه چیزی به آنها را دارد.

وزیر خارجه امریکا گفت: ما برنامه خود را آنجا که امروز است، قفل خواهیم زد و در واقع آن را به عقب خواهیم برگرداند... اگر ما مذاکره نکنیم و به این توافق نرسیم، دقیقا نقطه مقابل آن اتفاق می افتد.

جان کری روز گذشته هم از کنگره آمریکا خواست تا تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند.

کری اظهار داشت: آنچه که ما از کنگره می خواهیم این است که به ما زمان بدهد تا برای یک توافق خوبی که از اسرائیل، منافع ماف منطقه حمایت کند، مذاکره کنیم.

وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت: من با نتانیاهو گفت وگوهای دوستانه و مدنی داشتم و به نگرانی های عمیق او درباره ماهیت موجودی تهدید تسلیحات ایران علیه اسرائیل احترام می گذارم.

وی افزود: ما صد در صد محکم با اسرائیل می ایستیم. پایان بازی برای ما ما دقیقا مشابه است: ایران نمی تواند برنامه هسته ای صلح آمیز داشته باشد... باید شفافیت کامل در فرآیندی باشد که تضمین کند که این یک برنامه صلح آمیز است، این هدف مشترک ماست.

کلید واژه ها: تحریم دارایی های ایران


نظر شما :