تلاش سنا برای تشدید تحریم ها بعد از مذاکرات ژنو

۱۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۹۲۴۰۸۸ سرخط اخبار
رئیس کمیته بانک داری سنای آمریکا اعلام کرد: این کمیته پس از انجام مذاکرات جاری در ژنو بسته تحریم های هسته ای سنگین تری را علیه ایران بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران اعزامی خبرگزاری تسنیم به ژنو؛ تیم جانسون، رئیس کمیته بانک داری سنای آمریکا، اعلام کرد که هری رید، رئیس اکثریت سنا، به وی گفته است که طرحی با موضوع تحریم های شدیدتر علیه ایران را مورد بحث و بررسی قرار دهد تا بعد برای رأی گیری نهایی به سنا ارائه کند.

جانسون اعلام کرد: "ما تا زمان پایان دیدارهای ژنو صبر خواهیم کرد اما با هری رید صحبت کرده ام و وی می خواهد این امر به جلو رود".

این در حالی است که خبرنگار رویترز در صفحه توئیتر خود با اشاره به مصاحبه یکی از مقاما ت کاخ سفید با این خبرگزاری از قول وی نوشت: گروه 1+5 کاهش محدود، هدفمند و برگشت پذیر تحریم ها را در صورت پیشرفت قابل سنجش در صورتی که ایران در پاسخ به نگرانی های هسته ای پیشرفت نشان دهد، مد نظر قرار خواهد داد.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد اگر ایران نتواند در برنامه خود پیشرفتی را نشان دهد برنامه توقف تحریم های "معتدل" می تواند معکوس شده تحریم های بیشتری اعمال گردد.

یک مقام ارشد آمریکایی در وزارت خارجه این کشور نیز اعلام کرد مقامات ایران و آمریکا گفت و گوهای دوجانبه ماهوی را در حاشیه نشست دوروزه بین ایران و شش قدرت خارجی برگزار کردند.

وی گفت که دیدار یک ساعته بین هیأت آمریکا و ایران، "ماهوی و بسیار جدی بودند".

 

کلید واژه ها: تحریم


نظر شما :