سایت فردو غنی‌سازی 20 درصدی اورانیوم را ادامه می‌دهد

۰۸ مهر ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۶ کد : ۱۹۲۲۲۲۱ سرخط اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از سایت فردو، گفت: سانتریفیوژ های این سایت به طور کامل نصب شده و غنی سازی اورانیوم20درصد در حال انجام است.

محمد اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از سایت هسته ای فردو گفت: بازدید از سایت فردو به دنبال برخی شایعات درباره فعالیت این سایت مهم و در راستای وظایف نظارتی نمایندگان انجام شد.

وی افزود: در ابتدای این دیدار، مسئولان سازمان انرژی اتمی گزارشی از میزان پیشرفت و فعالیت سایت به نمایندگان ارائه کردند و سپس نمایندگان به بازدید از فعالیت سانتریفیوژها و آبشارها پرداختند.

وی افزود: سانتریفیوژها در سایت فردو به طور کالم نصب شده و فعالیت های سایت به طور کامل و بدون هیچ نقصی در حال انجام است؛ غنی سازی با غنای 20درصد در این سایت انجام می شود و تنها محدودیت موجود در ساخت ساختمان های اداری در این مجموعه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: در جریان این بازدید حدود 10 نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی و 2نفر از کمیسیون های آموزش و اجتماعی مجلس حضور داشتند و بازدید از سایت نطنز که بنا بود امروز انجام شود به زمان دیگری موکول شد.

کلید واژه ها: مجلس فردو


نظر شما :