بروجردی: فردو با لغو تحریم‌ها تعطیل نمی شود

۳۰ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۲۱۶۸۵ سرخط اخبار

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اینکه ایران در قبال لغو تحریم ها، سایت فردو را تعطیل می کند، گفت: با لغو تحریم ها فردو تعطیل نخواهد شد؛ فردو یک سایت فعال هسته ای رسمی است و جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای بر اساس منافع ملی خود تصمیم گیری خواهد کرد.

علاالدین بروجردی نماینده بروجرد در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخی اخبار مبنی بر اینکه ایران در قبال لغو تحریم ها سایت فردو را تعطیل می کند، اظهار داشت: با لغو تحریم ها، فردو تعطیل نخواهد شد.

وی افزود: فردو یک سایت فعال هسته ای رسمی است و جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای براساس منافع ملی خود تصمیم گیری خواهد کرد.
 
بروجردی تصریح کرد: این گونه نیست که با لغو تحریم ها سایت های فعالیت هسته ای تعطیل شود، در هر شرایطی براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و با توجه به عضویت جمهوری اسلامی ایران در عهدنامه NPT و حق قانونی تعریف شده ایران ادامه خواهد یافت و هرگونه توافق در این زمینه طبیعتا منوط بر مجموعه مذاکراتی است که با طرفین اقدام می شود.   
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس متذکر شد: مذاکرات حول محور مسائل هسته ای ایران قطعا باید با محوریت لغو تحریم ها صورت گیرد.

کلید واژه ها: تحریم لغو تحریم فردو مجلس


نظر شما :