استعفای جمعی یک‌صد خلبان ارتش ترکیه

۱۶ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۱ کد : ۱۹۱۹۶۲۹ سرخط اخبار

با تشدید تنش میان دولت و ارتش ترکیه، یک صد خلبان ترک که در میان آنها افسران ارشد نیز مشاهده می شود، به صورت جمعی از نیروی هوایی ارتش ترکیه استعفا دادند.

به گزارش تسنیم، «عصمت یلماز»، وزیر دفاع ترکیه اعتراف کرد که ظرف یک ماه در سال 2013 میلادی بیش از یک صد خلبان ترک از ارتش ترک خدمت کردند و این «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه را با چالش های بسیاری مواجه می کند.

همچنین در اعترافی بسیار بحث انگیز که پیام های بسیاری از جمله روابط پر تنش و متشنج ارتش ترکیه و نخست وزیری این کشور را در خود دارد، وزارت دفاع ترکیه اعتراف کرد که گزارش هایی که از استعفاهای جمعی بسیاری از خلبانان نیروی هوایی ارتش ترکیه سخن می گویند، کاملا درست و معتبر است.

در این ارتباط وزیر دفاع ترکیه با اشاره به اینکه ظرف تنها یک ماه در سال 2013 میلادی بیش از یک صد خلبان خدمت در نیروی هوایی ترکیه را ترک کردند، توضیح داد: از ماه ژانویه تا فوریه سال جاری میلادی 110 خلبان نیروی هوایی ارتش ترکیه از سمت های خود استعفا دادند.

یلماز افزود: 63 نفر از این افراد، خلبان هواپیماهای جنگی و وابسته به نیروی هوایی ارتش ترکیه بودند که به بهانه استعفا از ارتش ترکیه جدا شدند.

اگرچه وزیر دفاع ترکیه از دلیل جدایی این خلبانان به بهانه استعفا سخنی نگفت، اما روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» به نقل از منابع پارلمانی ترک نوشت که این استعفاها با دستگیری و بازداشت صدها افسر ارتش ترکیه ارتباط پیدا می کند که به توطئه علیه دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان هستند.

این روزنامه آمریکایی تاکید کرد که این استعفاها بیش از هر چیز بیانگر فضای پر تنش و روابط سرد میان ارتش ترکیه و نخست وزیر این کشور است.

تاکنون محاکمه 20 سرتیپ و سرلشکر به اتهام جاسوسی و مشارکت در کودتا علیه دولت ترکیه توسط حکومت این کشور صورت گرفته است.

کلید واژه ها: ترکیه ارتش ترکیه


نظر شما :