"تمرد" به عراق رسید

۱۶ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۱۸۲۶۸ سرخط اخبار

یکی از رهبران اهل سنت عراق و از سازمان دهندگان تظاهرات اخیر در این کشور، راه اندازی جنبش "تمرد" در عراق همانند آنچه که در مصر رخ داد را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عدنان المهنا، یکی از رهبران اهل سنت عراق که از سازمان دهندگان تظاهرات اعتراض آمیز در برخی استان های این کشور است، از معترضان خواست تا تظاهراتی مشابه تظاهرات مصر برگزار کنند. وی همچنین تاسیس جنبشی برای جمع آوری امضاء علیه نخست وزیر همانند آنچه که جنبش "تمرد" مصر انجام داد را خواستار شد.

وی گفت: تظاهرکنندگان عراقی می توانند اوضاع را تغییر دهند و این چیزی است که از طریق انتخابات یا با سلاح ممکن نیست چنانکه مصری ها توانستند پس از یک سال با تظاهرات سازمان دهی شده مرسی را برکنار کنند.

جنبش تمرد مصر که یک کمپین برای جمع آوری امضاء علیه رئیس جمهوری این کشور بود پس از جمع آوری 22 میلیون امضاء توانست قدرت را از مرسی بگیرد. به تازگی چنین کمپینی در تونس و مراکش نیز آغاز به کار کرده است.

هزاران عراقی در اعتراض به سیاست های نوری المالکی و با درخواست آزادی زندانیان سیاسی، چند ماه است که تظاهرات های گسترده ای را در برخی استان های این کشور از جمله استان الانبار و نینوا برگزار می کنند.

کلید واژه ها: تظاهرات مصر


نظر شما :