بحرین سه خبرنگار خارجی را اخراج کرد

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۳ کد : ۱۹۱۵۱۵۴ سرخط اخبار

رژیم بحرین سه خبرنگار خارجی را در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود و جلوگیری از انعکاس اعتراضات مسالمت آمیز مردمی همزمان با برگزاری مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک از این کشور اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، نهاد امر اطلاع رسانی دولت بحرین تصمیم گرفت که سه خبرنگار شاغل در یکی از شبکه های خارجی را به اتهام آنچه نقض قوانین و اساسنامه های بحرین و سوء استفاده از تسهیلات بحرین برای خبرنگاران و روزنامه نگاران خواهند، اخراج کند.

در بیانیه این نهاد آمده است: چندین بار به این سه نفر درباره لزوم کسب مجوز پیش از انجام کار رسانه ای هشدار داده شده بود اما آنها بر نقض اساسنامه ها و قوانین مربوط به کار رسانه ای اصرار ورزیدند که این امر ما را بر آن داشت که تدابیر لازم را با هماهنگی مراجع ذیربط برای تضمین همه مسائلی که از خدشه وارد شدن به امنیت ملی بحرین جلوگیری می کند، اتخاذ کنیم.

این نهاد افزود: بحرین همواره از همه مسافران به شرط التزام آنها به قوانین این کشور و احترام به امنیت و ثبات و حاکمیت این کشور – همانطور که در همه کشورهای جهان معمول است- استقبال می کند.

بیش از 250 خبرنگار و روزنامه نگار برای پوشش خبری فعالیت های بحرین در چند روز گذشته وارد این کشور شده اند.

مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک هم اکنون در بحرین در حال برگزاری است و گروهها و احزاب مخالف و مردم انقلابی بحرین برگزاری این مسابقات و حضور خبرنگاران را فرصتی مغتنم شمرده اند تا صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.

آنها با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در روزهای گذشته بر خواسته های  خود تاکید کرده اند که این تظاهرات با سرکوب رژیم مواجه شده است.

در این میان، برخی از خبرنگاران تلاش کرده اند که تظاهرات و اعتراضات مردمی در کنار مسابقات را پوشش خبری دهند؛ امری که به مذاق مسئولان بحرینی خوش نیامده است.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.

کلید واژه ها: بحرین تظاهرات


نظر شما :