آیةالله شاهرودی پدر معنوی «الدعوه» می شود؟

۳۰ آذر ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۱ کد : ۱۸۹۶۳۵۳ سرخط اخبار
به گزارش شیعه آنلاین، برخی رسانه های عراقی مدعی شدند که "حزب الدعوه" عراق تصمیم گرفته آیت الله سید «محمود هاشمی شاهرودی» را به عنوان مرجع تقلید اعضا و نیروهای این حزب و پدر معنوی خود انتخاب کند.

این رسانه های عراقی با هدف اثبات ادعای خود خود افزودند: اعضای "حزب الدعوه" تا یک سال پیش از حضرت آیت الله سید «محمدحسین فضل الله» که در لبنان اقامت داشت، تقلید می کردند اما پس از درگذشت وی، خلأ نبود پدر معنوی و مرجعیتی که با اصول و سیاست های این حزب سازگار باشد، مواجه شدند از همین رو در نهایت پس از بحث و بررسی بسیار، تصمیم گرفتند آیت الله هاشمی شاهرودی را برای خود، جانشین علامه فضل الله کنند.

رسانه های عراقی در ادامه به نقل از یکی از اعضای "حزب الدعوه" درباره علت انتخاب آیت الله هاشمی شاهرودی، نوشت: ما در "حزب الدعوه" با توجه به سیاست و خط مشی که داریم، برای هماهنگی با مرجع تقلید و پدر معنوی خود، نیاز داریم که از مرجع تقلیدی غیر سنتی تقلید کنیم و خود را با وی هماهنگ کنیم. یکی از دلایل انتخاب علامه فضل الله و پس از وی آیت الله هاشمی شاهرودی همین بوده است.

این عضو "حزب الدعوه" همچنین افزود: دیگر دلیل ما برای انتخاب آیت الله شاهرودی، سابقه حضور وی در عراق و شاگردی شهید «محمدباقر صدر» به عنوان بنیانگذار "حزب الدعوه" بوده است. نزدیک بودن او به ولی فقیه در جمهوری اسلامی ایران نیز نکته قابل توجهی و اهمیت است. ارتباط آیت الله هاشمی شاهرودی با شخصیت های مختلف سیاسی در عراق از جمله سید «مقتدی صدر»، «ابراهیم جعفری»، «نوری مالکی» و غیره نیز از دیگر نکات قابل توجه بوده است.

گفتنی است طی چند وقت اخیر اخبار ضد و نقیضی درباره احتمال سفر آیت الله هاشمی شاهرودی به نجف اشرف و اقامت در آن شهر در رسانه های مختلف داخلی کشورمان منتشر شد اما پس از انتشار چنین خبری، دفتر ایشان آن خبر را رسما تکذیب کرد.

نظر شما :