رئیس سابق موساد:

حمله به ایران غیرممکن است

۳۱ خرداد ۱۳۹۰ | ۰۰:۱۵ کد : ۱۳۹۴۲ اخبار اصلی
رئیس برکنار شده موساد گفت: «این را می‌دانم که حمله نظامی به ایران به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و حتی شاید کار غیر ممکنی باشد چرا که تاسیسات هسته‌ای ایران به صورت گسترده‌ای در سراسر ایران پراکنده‌اند و بخش بزرگی از این تاسیسات در دل زمین تاسیس شده‌اند.»
حمله به ایران غیرممکن است
 دیپلماسی ایرانی: یوفال دیسیکن، رئیس سابق سازمان امنیت عام اسرائیل، شاباک، در گفتگو با روزنامه یدیعوت احرونوت از این که شبکه اینترنت برای همه قابل دسترس است و همه مردم جهان از آن می‌توانند استفاده کنند به شدت انتقاد کرد و مدعی شد که شبکه اینترنت باعث می‌شود تا تروریست‌ها بتوانند به اطلاعات ارزشمند امنیتی به راحتی دست یابند.

وی که به ندرت با مطبوعات مصاحبه می‌کند، در ادامه این اظهارات عجیب و غریبش که حتی روزنامه اسرائیلی را نیز به حیرت انداخته و حرف‌های او را نادر و غیر عادی توصیف کرده است، همچنین می‌گوید: «مثلا ببینید، همین گوگل ارث یا دوربین‌های اینترنتی یا خدمات آیفون اپل همه اینها زمینه‌های دست‌رسی آسان تروریست‌ها به اطلاعات گران‌بهای امنیتی را به راحتی فراهم می‌آورند.»

دیسکین در ادامه می‌افزاید: «اکنون اینترنت در اختیار همه مردم عادی قرار گرفته است و آنها می‌توانند به اطلاعات امنیتی که قبلا فقط در اختیار کارشناسان و هیئت‌های امنیتی بود، دسترسی داشته باشند. ما حتی شاهدیم تروریست‌ها برای این که نیروهای خود را به حالت آماده‌باش در آورند یا این که نیروی تازه‌ای استخدام کنند از اینترنت بهره می‌برند. بدین ترتیب که علاقه‌مندان وارد برخی سایت‌های مشخص وابسته به جریان‌های تروریستی می‌شوند، عملیات شستشوی مغزی بر روی آنها انجام می‌شود و آموزش‌های لازم برای مقابله با سازمان‌های امنیتی مثل شاباک به آنها داده می‌شود.»

وی تاکید می‌کند، تکنولوژی باعث شده تا تروریسم به خود این اجازه را دهد که احساس کند بیشتر جهانی شده است.

رئیس ساباق شاباک در بخش دیگری از صحبت‌هایش مدعی می‌شود که حماس و جهاد اسلامی از ایران و کره شمالی اسلحه می‌گیرند. وی در این باره می‌گوید: «این سلاح‌ها به یمن و سودان فرستاده می‌شوند و از آن کشورها به کمک شبکه‌های بین‌المللی قاچاق اسلحه از طریق مصر به غزه فرستاده می‌شوند.»

یدیعوت احرونوت در ادامه این مصاحبه به سراغ دانی یاتوم، رئیس سابق موساد که به طور مشترک با دیسکین در این مصاحبه شرکت کرده می‌رود و از او درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران می‌پرسد. یاتوم در این مصاحبه از غرب و دولت اسرائیل می‌خواهد که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نظامی کنند.

یاتوم که به دلیل شکست در تلاش‌هایش برای ترور خالد مشعل، دبیر کل جنبش اسلامی حماس در عمان از سمتش برکنار شد، در این باره می‌گوید: «نمی‌خواهم وسیله آزمایشی ایرانی‌ها باشم. پس بهتر است هر چه سریع‌تر فکری به حال برنامه هسته‌ای ایران شود. تحریم‌های فعلی که علیه ایران وضع شده هیچ تاثیری نداشته و برنامه‌های هسته‌ای آن را متوقف نکرده است.»

وی ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی به این نتیجه برسد که چاره‌ای جز حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران وجود ندارد.

رئیس برکنار شده موساد همچنین گفت: «این را می‌دانم که حمله نظامی به ایران به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و حتی شاید بسیاری بگویند که کار غیر ممکنی است چرا که تاسیسات هسته‌ای ایران به صورت گسترده‌ای در سراسر ایران پراکنده‌اند و بخش بزرگی از این تاسیسات در دل زمین تاسیس شده‌اند ولی نیروی هوایی جهان تحت فرماندهی ایالات متحده باید به این تکنولوژی دست یابند که بتوانند این تاسیسات را هدف قرار دهند، فرصتی در حال حاضر در اختیار ایران است که با استفاده از آن در حال تکمیل پروژه هسته‌ای‌اش است و غرب نیز این فرصت را دارد که بتواند توان نظامی خود را در این رابطه تقویت کند ولی این فرصت ابدی نخواهد بود.» 


نظر شما :